Prodaja na tržištu na kome je ponuda veća od tražnje
Tržište na kome je ponuda veća od tražnje najviše pogoduje kupcima. Na takvom tržištu ponuda nekretnina je veća od njihove potražnje. Ovakva situacija dodaje izvesnu pregovaračku moć na stranu kupca tako što povećava konkurenciju na stani ponude što prodavce uvodi u izvesnu borbu za intenzivnije privlačenje kupaca. Za ovakvu situaciju na tržistu vezujemo obično niže kamatne stope kao i hitne prodaje i sticanje nekretnine kao posledica aktiviranja hipoteke kod dužnika koji nisu u stanju redovno da servisiraju obaveze proistekle iz ugovora o kreditu.
U obrnutoj situaciji, na tržištu na kome je ograničena ponuda nekretnina, a konkurencija na strani potražnje velika, veliki broj kupaca bore se oko nedovoljne ponude te se moć pregovaranja pomera u korist prodavaca.
Kako bi procenili stanje na vašem lokalnom tržištu najbolje se obratite agentu za prodaju nekretnina i istražite trendove u kretanju ponude i tražnje na vašem tržištu.
Kada je ponuda veća od tražnje, nekretnine se duže prodaju, cena je više podložna pregovaranju pa se nekretnine prodaju po nižim cenama u odnosu na ponuđenu cenu.
Želite da prodate kada je ponuda veća od tražnje? Imajte strpljenja jer ovo može biti stresan proces. Budite spremni na to da ćete dobijati niže ponude od očekivanih. Kada dobijete ponudu potrudite se da produbite pregovore, budite fleksibilni i otvoreni za saradnju.
Ukoliko prodajete sa namerom da ponovo kupite nekretninu, nakon prodaje naćićete se u povoljnijem položaju za kupovinu, jer je kupovina na ovakvom tržištu povoljna i lakša za kupca, te ćete verovatno vrlo brzo kupiti novu nekretninu.
Saveti – kako pospešiti prodaju na tržištu na kome je tražnja manja od ponude
- Unajmite profesionalnog agenta – on će vas uputiti u konkretnu situaciju na tržištu, aktuelne cene, uspešnu marketing strategiju i taktike u pregovaranju.
- Izvršite sve neophodne popravke pre početka prodaje – npr popravka krova, instalacija, bojlera itd.
- Kozmetičke popravke će osvežiti prostor a relativno su pristupačne – krečenje, farbanje stolarije.
- Obratite pažnju na ono što privlači kupce – u pitanju su trendovi koji mogu biti više ili manje popularni u zavisnosti od lokacije na kojoj se nekretnina nalazi. Kupci sve više obraćaju pažnju na: energetsku efikasnost, pametna kućna rešenja, stilizovanu kuhinju i nameštaj, parking mesto, uređeno dvorište, pogled.
- Sređivanje eksterijera – ukoliko prodajete kuću pospremite dvorište, zasadite cveće, uredite travnate površine, operite pločnike i prilaze kući.
- Sređivanje enterijera – oslobodite prostor nepotrebnih stvari koje vizuelno umanjuju prostor, uklonite porodične slike, uradite generalno čišćenje, operite prozore.
- Podstaknite kupce – dodajte karakteristike nekretnini koje kupci prepoznaju i vrednuju kao bitne, npr preuzmite deo kupčevih troškova na sebe, ponudite se da sami izvršite neophodne popravke
- Napravite profesionalne slike prostora koga prodajete
- Napravite video turu – video ture su veoma popularne među kupcima mlađih generacija.
- Napravite adekvatan oglas – precizno napisan oglas sa ključnim rečima i akcentom na karakteristike koje kupci najviše vrednuju
Određivanje cene
Određivanje cene na tržištu na koje je tražnja manja od ponude može biti pravi izazov. Ne možete postaviti previsoku cenu jer time nećete privući kupce, a preniska cena može vam ograničiti profit koji možete da ostvarite.
Neopodno je pogledati istoriju prodaje nekretnina na vašem lokalnom tržištu, a najbolje bi bilo napraviti uporednu analizu sa prodajom na opštini na kojoj želite da prodate nekretninu. Nekretnine sa kojim se vrši poređenje treba da budu uporedive prema veličini, lokaciji i karakteristikama koje poseduju.
Na raspolaganju vam stoje tri moguće cenovne strategije:
- Cena u skladu sa tržišnom vrednosti – cena je određena realno u skladu sa tržišnom situacijom
- Cena ispod tržišne vrednosti – cena je postavljena ispod tržišne cene kako bi se privukli kupci
- Cena iznad tržišne vrednosti – ova opcija ne zvuči obećavajuće na tržištu na kome je tražnja manja od ponude. Ne samo da će vam biti teško da nađete kupca, već i pod pretpostavkom da uspete da ga nađete dogovor bi mogao da propadne jer bi nekretnina bila procenjena po nižoj vrednosti od strane profesionalnih procenitelja, a banke ne žele da finansiraju nekretnine čija je procenjena vrednost niža od prodajne vrednosti.
Kako da znam da li je moj oglas „bajat“?
Prosečno vreme prodaje najviše zavisi od situacije na lokalnom tržištu, ali možemo reći da je oglas ustajao kada su nekretnine sa kojim se poredite uglavnom već prodate, a vaša je i dalje dostupna na tržištu. Drugi pokazatelj može biti ukoliko broj online pregleda oglasa i zakazanih razgledanja značajno opada.
Ukoliko primetite da je vaš oglas bajat razmotrite opciju da sačekate nekoliko meseci dok situacija na tržištu ne bude povoljnija za vas.
Učestvuj u Diskusiji
Жао нам је, да би поставили коментар, морате бити пријављени.